„NEBŪK KALIAUSĖ, ARBA KAS BLOKUOJA TAVO KŪRYBIŠKUMĄ"

Du iš trijų verslų išnyks, jeigu nevykdys inovacijų, skelbia tyrimai. Baimės akys didelės. O aš manau, - jei nebus kūrybiški, išnyks visas šimtas procentų iš 100. Jau ir svajoti nereikia.


Lygiai taip pat kaip dingo kadais populiarūs video nuomos punktai, lygiai taip pat ištirps prekybcentriai, masinė gamyba, dyzeliniai automobiliai ir logistikos bendrovės.

Ponavosim viską pirkdami internetu ir spausdindami 3D printeriais, džiaugsimės, kai robotai pristatys produktus iki namų durų, „Tesla“ taps naujaisiais „Volkswagen“, o mechaniniai vairuotojai nuveš mūsų gaminius vartotojui į kitą žemyną vienu pelės spustelėjimu.

„Innovate or die!” – skelbia naujųjų laikų apologetai. Inovuok arba mirk. Nepaisant to, Londone įsikūrusios konsultacijų grupės „PA Consulting“ pateikta 2017 metų inovacijų studija teigia, kad 66 proc. apklaustų įmonių teigia, kad neišgyvens be inovacijų. Dar liūdniau, tik 24 proc. apklaustųjų teigia, kad jų įmonėje yra reikiamų gebėjimų ir galimybių kurti inovacijas.

 

Kodėl tau trūksta kūrybiškumo?


Taip, aš žinau, kad tau jo trūksta. Antraip nescrolintum dabar interneto. Neskaitytum šio teksto. Kitaip jau šiandien skuostum pas savo vadovą, akcininką ar generalinį su idėjų pluoštu, kaip atrasti naują produktą ar sužibėti pardavimuose. Jau rašytum emailą – „Jau siunčiu, spaudžiu „send“!“

Kūrybiškumo tau trūksta jam, jai, taip pat tam bičui, kuris sėdi vadovo kabinete, lygiai kaip ir man, nes sėdi užsikasęs kasdienybės rutinoje ir užmiršti atviromis akimis pažvelgti į pasaulį, kuris vystosi greičiau nei tu sensti.

 

2025-ieji. 7.00 vykstu į artimiausią 3D centrą, kur nuskanuoja mano apimtis nuo pėdų dydžio iki kaukolės formos. Duomenis įrašo į čipą, įmontuotą kažkur tarp smiliaus ir didžiojo piršto. Grįžtu namo ir per virtual reality akinius susimodeliuoju, kaip norėčiau atrodyti. Išprintinu naują garderobą 3D printeriu, o dronas atskraidina prekes tiesiai prie mano durų.

 

Svarstai, čia fantazija? Baikit nemanau. 2017 metais „Adidas“ pristatė 3D spausdintus kedus. Turi avalynės parduotuvę? Tavo vietoje jau pradėčiau ieškoti kartono ir juodų dažų užrašui: „Uždaryta“.

3D printerių revoliucija jau įvyko, šiandien jais spausdinama nuo prabangų automobilių iki pigių ir oro uosto patikros punktuose „nematomų“ pistoletų. Kinijoje per 1 dieną printeriai išspausdino 11 namų. Namų reikmėms pritaikyto 3D printerio kaina „Aliexpress“ nukrito iki 170 dolerių! Jeigu būčiau architektas ar maketuotojas, mane jau piltų šaltas prakaitas...

Jei neinovuos, jie išnyks. Kaip nyksta surinkėjai, pakuotojai, pardavėjai, kaip išnyks draudimo agentai, vairuotojai ar žurnalistai. Netiki, kad net ir jų nebereikės? Nekalbant, kad interneto portalai pagal „Facebook“ tagus renka šviežiausią teksto, garso ir vaizdo informaciją iš tų, kurie yra įvykių sukūryje, pats feisbukas jau kuria dirbtino intelekto sistemą, kuri leis naują postą patalpinti neprilietus klaviatūros pirštu.

Robotai, skraidantys, kasantys ir nardantys dronai, cloud, bigdata, 3D printeriai, virtualioji realybė, ir socialiniai tinklai pasaulį keičia labiau nei XX amžiuje garo varikliai. Startavus 5G interneto technologijai, vaizdo pokalbiai, hologramos ir vaizdo projekcijos taps kasdienybe. Galėsi sėdėti su draugu prie vieno stalo – jis Londone, tu – Vilniuje, kiekvienas savo apartamentuose, ir vakarieniauti – tu matai jo, jis tavo vaizdo projekciją. Nereikės nė „Skype“.   

2020 metais duomenų kiekis pasaulyje, lyginant su šiandien, išaugs mažiausiai 50 kartų. Štai dėl ko turi kasdien mokytis juos kūrybiškai interpretuoti. Rinkti tik tą informaciją, kurios reikia tavo karjerai, darbui, verslui. Kitaip neišgyvensi.

Pagalvok, ar samdytum šiandien rinkodaros vadovą, kuris nesinaudoja socialiniais tinklais? Ar tavo automobilių verslui reikia tokio pardavimų vadovo, kuris negali pasiūlyti klientui virtualiai išžvalgyti parduodamo automobilio vidų? Užsidėjęs virtualios realybės akinius šiandien gali žavėtis interjeru name, kuris dar nepastatytas, tad ar reikalingas projektuotojas, kuris apie tai dar nė nesusimąstė?

Kam reikia produkto vadovo, kuris negali pasiūlyti holograminio atvaizdo, išnyrančio iš „Kakės Makės“ jogurto indelio ar „Džiugo“ sūrio?

Šviežių idėjų trūksta kaip oro. Nes net ir šios, aukščiau išvardintos, ima senti iškart, vos jas perskaitei. O tu tik stypsai ofise kaip kaliausė darže ir svarstai: „Gal, jei atrodysiu baisesnis – jie prie manęs nesikabinės?“

Ir neprašys naujų idėjų? C‘mon!!!

 

Tai kas gi blokuoja tavo kūrybiškumą?


Yra septyni pagrindiniai įsitikinimai, kurie tarsi Jonas Valančiūnas deda bloką tavo kūrybiškumui. Skaityk, dėkis į galvą, mąstyk, kaip tai pritaikyti praktiškai, like ir share, jei nori, kad tai padėtų išuiti pernykštį  sąstingį iš verslo, biuro ar kolegų smegenų.  

 

Galvoji, kad esi nekūrybiška asmenybė


Mintis, kad vieni žmonės yra kūrybiški labiau, o kiti mažiau, yra pati kvailiausia, kuri galėjo kilti tavo galvoje. Nonsensas! Kiekvienas iš mūsų turėjo potencialą būti kūrybišku, tačiau dėl vienokių ar kitokių priežasčių nusprendėme nenaudoti to savo kasdieniame darbe. Nes niekas, suprask, to nevertina.

Netiki? Išvardink 20 priežasčių, dėl kurių rytoj turėtum „pasiimti“ laisvadienį. Neribok savęs – pasakyk 10 dovanų, kurias norėtų gauti savo jubiliejaus proga. Sugalvok 5 savo tobulų atostogų scenarijus,  išvardink bet  3 pasaulio valstybes, kurias norėtum aplankyti. Čia kažkodėl čia fantazijos netrūksta.

Taigi kūrybiškumo ignoravimas nėra fantazijos galių nebuvimas, o tavo pasirinkimas.

 

Esi per daug racionalus


Įsikalk į galvą: „kūrybinga idėja negali gimti aplinkoje, kurią riboja logika ir racionalumas“. Visi logiški algoritmai, kurie palengvina tavo gyvenimą ir suteikia prasmės kasdienybei, idėjų pasaulyje yra verti tiek pat kiek trečios dienos šaltibarščiai.

Kai susiduri, racionalumas apakina tavo akis, - saulė tampa perdėm ryški, kad išvystum naują įžvalgą vartotojų, rinkos ar mūsų pačių elgsenoje. Logikos dujokaukė dusina tavo kūrybiškumą, - tau sunku kvėpuoti, - tu vėl skęsti tarp to, kas jau buvo bandyta, sufeilinta, sufakapinta... Ir, velnias, tu nė neišanalizavai priežasčių, kodėl!   

Taip kad eidamas į idėjų mytą susikišk tą savo racionalumą pats žinai kur. 

 

Tiki, kad gali būti tik 1 TEISINGAS sprendimas


99 proc. žmonių yra įsitikinę, kad kiekvienoje situacijoje egzistuoja tik vienas teisingas sprendimas. Ir greičiausiai tu esi vienas iš jų. Nekenčiu 9 iš 10 šios planetos gyventojų, esu suknistas mizantropas, nes mane nervina individai, kurie nemato galimybių aplink juos. To pasekmė – idėjų generavimo susirinkimuose jie sėdi užsiuvę burnas, o aš visą savo energiją naudoju ne idėjoms, o jiems išjudinti.

Taip, aš esu buvęs idėjų generavimo susirinkimuose. Taip esu moderavęs dešimtis ar net šimtus idėjų grupių ir kiekvienoje iš jų sutikdavau žmonių, kurie mato tik 1 sprendimą. Užmiršę, kad bet kokios problemos akivaizdoje gali būti šimtai ar net tūkstančiai įvairiausių situacijos variacijų, kas, iš tiesų, pripažink, ir daro tavo gyvenimą įdomų.

Ir tas, kas pats nėra moderavęs idėjų grupių, tenedrįsta man prieštarauti. Įsitikinimas 1 idėjos teisumu gimdo baimę siūlyti kažką naujo ir netikėto.   

 

Imiesi pirmo kilusio sprendimo    


Šis blokas glaudžiai susijęs su tuo, kas parašyta aukščiau. Atrasti sprendimą – tai dar tik pirmas žingsnis ilgame kelyje, kuris vedą į galutinį problemos sprendimą. Užsiciklinęs ant pirmo sprendimo paprastai išsikasi gilią duobę, į kurią ilgainiui ir įpuoli. 

Toks įprotis gali kenkia galvojant apie alternatyvas, koreguojant pradinę strategiją ar adaptuojantis prie pasikeitusių aplinkybių.

 

Esi (ne)ekspertas


Patirtis rodo: ar žinai per daug apie problemą, ar nežinai absoliučiai nieko, yra vienas ir tas pats. Tam, kad būtum kūrybiškas informacijos reikia TIEK, KIEK REIKIA. Nei per daug, nei per mažai.

Pernelyg didelė ekspertizė nepalieka vietos naujoms mintims, o visiška profanacija išmeta smegenis į milžinišką vandenyną be gelbėjimo rato.

Dėl to geras idėjų generatorius ruošdamasis idėjų mytui susidėlioja bazinę info, kurią reikia pateikti dalyviams ir atsineša puokštę kūrybiškumo skatinimo metodais. Taigi ne ekspertizę kiekvienas turi atsinešti į mytą, o būdą, kaip paskatinti kitus „pasileisti plaukus“ ir „nusiplėšti stogus“. Tuomet beliks krauti idėjas į vežimą.

 

Nemoki išjungti savo proto


Tavo smegenys taip jau sutvertos. Susidūrus su problema, joms paprasčiau vadovautis senais įpročiais užuot kaskart galvojus kažką naujo.

Jei nori, gali įsivaizduoti, kad smegenys – tai vanduo, tekantis labirintu. Lengviausia tekėti ta vaga, kuria jau kažkada tekėjai, negu kaskart graužtis pro naują užtvanką. Protas riboja fantaziją, dėl to verčiau imti jį ir išjungti. Štai šitaip: „Klik!”

Mokinys atėjo pas mokytoją ir paklausė:

 

-         Mokytojau, kodėl vieni – žmonės yra protingi, o kiti kvaili? Kodėl vieni kūrybiški, o kiti – apkiautę? Kodėl Dievas vieniems davė daug idėjų, o kitiems – visai neskyrė?

 

Mokytojas nusivedė mokinį į sodą ir tarė:

 

-         Štai čia yra didelis medis, o čia – mažas. Anksčiau dažnai sėdėdavau po šiais medžiais ir vis galvodavau, kodėl tai yra. Po to, kai atmečiau protą, dingo ir pats klausimas. Dabar žinau, kad šis medis didelis, o šis – mažas. Problemos nebeliko! 

 

Nežiūri į kūrybiškumą kaip seksą


Dar kitaip kalbant, kūrybiškumas – kaip seksas. Jei nori, kad rezultatas būtų geras, į jį turi žiūrėti rimtai.

Naudoti tinkamas priemones: istorijas, kino teatrą, afrodiziakus ir vyną, muziką, kvapus ir lubrikantus – pagal sonį,  bizūnus, kaukes ir bondažą – pagal pasirengimą. Žinoma, preliudijos metu fantazija turi santykiauti su protu, bet kad ir kiek sau meluotum, atėjus orgazmui vis tiek visuomet užmiršti, kad egzistuoja kažkas kitas, išskyrus tave. Kai patiri malonumą, jokio kito nebelieka.

Tas pats ir su kūrybiškumu: „Eureka! Turiu idėją!” Ir nieko kito nebereikia. 

***

Patiko? Registruokitės į mokymus čia...

Daugiau informacijos rasite čia...

 

Kiti populiarūs tekstai:

Barbarai prie vartų: kaip elgtis su troliais įmonėje * Selfhelp tricksai: kaip kurti savo įvaizdį? * 6 paprasti būdai, kaip didinti savo autoritetą * Kaip manipuliuoti savo bosu? * Bjauriausi kolegų tipai * „Suriesiu tave į ragą!”, arba mąstyk kaip žurnalistas * Laiškai žudikai, arba kaip išvengti šiukšlyno Inbox‘e * Baimė kalbėjimo ir kaip ją išsigydyti * Kodėl kvaila ieškoti gyvenimo prasmės? * 5 būdai, kaip bendrauti efektyviau * Burokai ir menkės, arba kam mes vadovaujame?

2017-05-16
< Atgal į sąrašą